Kleine benzinemotor uitgerust met een aangepaste Billet-waterpomp |Hackaday

2022-03-18 06:35:32 By : Mr. Vincent Huang

We gebruiken normaal gesproken niet regelmatig benzinemotoren kleiner dan 50 cc.Onder die grootte zijn elektromotoren doorgaans minder rommelig en beter in staat om het werk te doen.Dat betekent echter niet dat ze niet schattig zijn.[JohnnyQ90] is een fan van kleine verbrandingsmotoren en besloot een kleine waterpomp voor een van hem op te zetten, zodat hij behalve geluid ook nog iets nuttigs kon doen.De pomp is gemaakt van knuppel aluminium, wat pronkt met de verspanende vaardigheden van [JohnnyQ90].De twee stukken die het hoofdgedeelte en de afdekplaat van de pomp vormen, zijn indrukwekkend genoeg, maar het echte feeststuk is de kleine delicate waaier die eigenlijk het grootste deel van het werk doet.De delicate rondingen van de pompbladen zijn zorgvuldig uitgesneden en zien er prachtig uit als ze klaar zijn.De prestaties van de pomp zijn voldoende, en het geluid van de kleine benzinemotor maakt nogal wat lawaai, maar het is een geweldig vertoon van machinale vaardigheid.Indien gewenst, kan de pomp ook uitstekend werk leveren voor een klein vloeistoftoevoersysteem als hij ook is aangesloten op een stille elektromotor.Het aluminium ontwerp heeft het voordeel dat het relatief lekvrij is wanneer het op de juiste manier wordt geassembleerd, iets waar veel 3D-geprinte ontwerpen moeite mee hebben.We hebben de micro-engine-experimenten van [JohnnyQ90] ook eerder gezien, zoals deze kleine generator-build.Filmpje na de pauze.Nee, het is gemaakt van staafmateriaal, knuppels verlaten de gieterij nooit./tiradeBar voorraad?Je bedoelt zoals verschillende likeuren?Nooit?Daar ben ik niet zo zeker van, aangezien ik in de loop van mijn leven veel knuppels van verschillende metalen op verschillende plaatsen heb gezien.Ja, echte knuppels zijn de grondstof tussen gieten en smeden in het eindproduct, zoals staaf- en plaatmateriaal of smeedstukken.Dingen die zeggen dat het van knuppel is gemaakt, zijn gewoon gemaakt van barvoorraad.Ik vraag me af of zo'n motor genoeg zou zijn om een ​​laptop en een klein led-lampje van stroom te voorzien in een freelance/homeoffice-situatie op een fietstocht.Gezien het feit dat u de AC-omvormer op het lichtnet weggooit en direct naar DC gaat.Ook hoe lang het zonder onderhoud kan draaien, gezien het voldoende vloeistoffen heeft.Kleine motoren hebben de neiging om gemakkelijker te grijpen dan grote.Je deed me net denken aan deze advertentie voor de Nissan Leaf EV.een kleine laptop zeker, maar het probleem is de pis-slechte efficiëntie van zulke kleine motoren, je zou door VEEL gas lopenIk moet vragen waarom zou men dit proberen?Aangezien een computer zoals een Raspberri PI of een van de andere SBC's die nu beschikbaar zijn, kan worden aangedreven door een vrij lage stroombron, zou een klein zonnepaneel dan niet logischer zijn om een ​​batterijpakket op te laden?Dan is er nog de ruisfactor.Er kan een kleine hoeveelheid water uit de pomp worden afgevoerd om de koelmantel te vullen.Je kunt ook gewoon de output van de pomp door de koelmantel laten lopen en dan naar zijn bestemming.Dit kan een recirculatiesysteem zijn of een totaalverliessysteem, zoals het verplaatsen van vloeistof van de ene naar de andere locatie.Dan zou het een nette kleine thermostaat nodig hebben, die een bypass-poort nodig heeft.Sommige grotere motoren gebruiken een opstelling met twee kleppen, waarbij de koelvloeistof wordt omgeleid naarmate de motortemperatuur stijgt.Tegen de tijd dat dit allemaal is gebouwd, is er voor zo'n kleine motor een behoorlijke hoeveelheid toegevoegd materiaal en ruimte in beslag genomen.Hoeveel asvermogen komt er bij de waterpomp en waarom heeft de "benzinemotor" 20 wattuur lithium-energieopslag nodig die eronder verborgen is?Ik weet zeker dat het gegeven antwoord zal zijn "de bougie laten lopen".Het doet denken aan die "wateraangedreven" kwakzalvers die batterijvoeding gebruikten om grote bougies af te vuren om stoom in de cilinders te maken van het water waarop ze "renden".(Ze liepen prima op het water, totdat de batterij leeg was, dat wil zeggen.)Het heeft de batterijen nodig om de bougie te laten werken.Omdat benzinemotoren een vonk nodig hebben om de benzine te ontsteken.De twee 18650's leverden toevallig de vereiste spanning en hebben een zeer handige verpakking.Ik bedoel... ik snap het, wees kritisch op wat je ziet en wat je gelooft, zeker.Maar je opmerking is op het niveau van de samenzweringstheorie.Misschien wat afzwakken, niet alles is "nepnieuws".Niet alles is nepnieuws... Maar auto's op bruin gas die op water rijden, komen zeker in aanmerking.Er is een race om auto's met schone energie die een uur lang niet hoeven te tanken aan een laadstation... Autofabrikanten jagen op gas, diesel, hybrides, plug-in hybrides volledig elektrisch, waterstof...Maar niemand koos ervoor om te investeren in "bruingas", al deze extreem slimme ingenieurs en chemici en ze namen dat idee allemaal over en gooiden het in de vuilnisbak als het een doe-het-zelf-aanpassing van 15 minuten is... Waarom denk je dat dat zo is?En als je zegt "omdat oliemaatschappijen het blokkeren", wil ik een verklaring waarom elke andere alternatieve brandstof wordt onderzocht, maar niet deze ... Ik wil een logisch, rationeel doordacht argument ...Waarom denk je dat dat is?Om Richard IV te parafraseren: wil je dat de waarheid of je samenzweerderige vooringenomenheid wordt bevestigd?"Bruingas" is slechts een stoichiometrische mix van waterstof en zuurstof.Waterstof is al erg genoeg als brandstof, het heeft een verschrikkelijke energiedichtheid, maar om een ​​tank met voorgemengde H2/O2 te hebben is gewoon een explosie die wacht om te gebeuren.Wat is een wijziging van 15 minuten?Je bedoelt toch niet die slangenolieproducten waar ze een elektrolyseapparaat in de auto stoppen?Het is niet, van het opzoeken, het is een mythe.H2O2 is waterstofperoxide.Bleekmiddel.En zeer gevaarlijke raketbrandstof.Wat echt eng is, is dat Phrewfuf denkt dat bleekwater, waterstofperoxide en raketbrandstof allemaal hetzelfde zijn.Zij zijn niet.Ik had het over de motor in de post en de originele commentator suggereerde dat het nep zou kunnen zijn, omdat het een vrij grote batterij nodig heeft om te werken.En het feit dat je het plotseling hebt over een technologie met een vreemde naam die blijkbaar beter zou moeten zijn dan alles wat we hebben, is gewoon een enorme rode vlag voor mij om het in te dienen onder "het is waarschijnlijk een hoop onzin"Phrewful zegt Misschien moet je het een beetje afzwakken, niet alles is "nepnieuws".Wauw.Een gevoelige snaar geraakt?Wie heeft je pijn gedaan?Ik heb grasmaaiers, bromfietsen en motorfietsen gehad die geen enkele batterij nodig hadden om een ​​vonk te genereren.Heck, een Cessna 172 heeft niet eens een batterij nodig om de motor te laten draaien en te vliegen.In de video bevatten de batterijen die in de basis zijn opgeslagen ongeveer dezelfde hoeveelheid energie als de brandstof in de brandstoftank, en het werkelijke vermogen om die waterpomp te laten werken is gewoon niet veel.Het is dus een simpele vraag: gezien de hoeveelheid energie die in de batterijen is opgeslagen, wat is dan het werkelijke uitgangsvermogen van het apparaat, vergeleken met wat de batterij levert?En: als het apparaat echt batterijen met een dergelijke energiecapaciteit nodig heeft, hoeveel vermogen steken ze dan gemiddeld in de vonk, vergeleken met de energie van het verbranden van de brandstof?Magneten.Een op zichzelf staande generator, punten en distributeur.De batterij wordt gebruikt om de motorstarter aan te zetten en het brandstofsysteem in volgorde te zetten.Hetzelfde als een grasmaaier of een andere kleine benzinemotor.Het batterijpakket was eenvoudiger dan het bouwen van een miniatuurmagneto.Maar die grasmaaiers, bromfietsen en motorfietsen hebben magneten om de bougie af te vuren.Het is duidelijk dat een magneto een onnodige complicatie zou zijn voor dit ontwerp, dus een paar cellen zijn vervangen.De CDI-ontstekingskast is duidelijk zichtbaar naast de cellen.Dit is slechts een klein model motor gemaakt door een hobbyist.Waarom breng je "kwakzalvers" in de discussie?"Wie heeft je pijn gedaan?"Idioten die maar 'nepnieuws' blijven noemen over alles wat ze niet begrijpen.Hoewel ik zou willen dat hun domheid hen pijn zou doen.Je mist nog steeds het punt.De motor heeft niet de hoeveelheid stroom nodig die deze twee batterijen leveren.Ze waren gewoon handig.Heb je ook de vliegwielen van grasmaaiers, bromfietsen en motorfietsen gezien?En wat zit er naast hen?Dat enorme ding dat een magneto wordt genoemd?Of heb je gezien wat er op de motor van een Cessna 172 zit?Ja, je zegt: "Deze grote motor met daaraan een GENERATOR kan zonder batterijen werken, waarom kan deze niet zo groot als een vuist zonder accessoires?"Maar als je hier niet alleen bent om "nepnieuws" te roepen en het echt wilt weten: https://www.stirlingkit.com/collections/new-arrivals/products/cison-l100-diesel-engine-evaporative- koeling-4-takt-eencilinder-benzinemotor-model?ref=8_o3dxgl2qwZijn we een beetje groen over iets - best cool JohnnyHet is jammer dat je gedwongen wordt hierheen te komen en alles te lezen/bekijken.een vrij persoon zou ervoor kunnen kiezen om het gewoon te negeren.Brengt de dagen van mijn jeugd terug met het vliegen met de kleine dieselaangedreven modelvliegtuigen.Verwarm de gloeibougie, draai aan de prop en ze vlogen tot de brandstof op was.bedoel je nitromethaan?die brandstof heeft een lagere energiedichtheid dan benzine, maar het heeft veel andere geweldige eigenschappen voor dragsters met topbrandstof en kleine tweetaktvliegtuigen.Nitro is een interessante brandstof omdat het in feite zijn eigen voorraad O2 produceert.De verhouding in plaats van 14:1 is ongeveer 1,5:1, dus de cilinders kunnen bijna vol met vloeistof worden gevuld, Nitro verdampt niet en het zal niet ontbranden met een vonk.De ontstekingssystemen hebben ofwel een gloeibougie nodig, zoals in de modelmotoren of zoals bij dragracen, de bougies worden verwarmd door de magneto tot het punt dat de uiteinden onmiddellijk roodgloeiend zijn door het systeem en dat moet op een exact tijdstip vóór het bovenste dode punt zijn of de motor ontploft letterlijk.U noemt energiedichtheid en dat moet ik tot op zekere hoogte in twijfel trekken.Een gallon gas heeft ongeveer het equivalent van 14 tot 17 of misschien zijn het 21 (ik weet het niet precies meer) staafjes dynomiet, wat nitroglycerine is gedrenkt in op hennep gebaseerde materialen, dus de ruimte die een stok inneemt is niet alleen brandstof.Benzine moet uiteraard worden verdampt voordat het zal ontbranden en wanneer de damp wordt gecomprimeerd, moet het als damp worden achtergelaten.Comprimeer het voldoende snel genoeg dat het spontaan ontbrandt, of langzaam genoeg moet het weer vloeibaar worden als het wordt afgekoeld.Het is duidelijk dat benzine niet de eerste keuze is om vermogen te leveren op het niveau dat een Nitro-racemotor levert, simpelweg omdat je niet genoeg brandstof en lucht in de cilinders kunt krijgen en de ontsteking onder controle kunt houden.Nitro kan niet worden gemengd met gas, maar in het verleden gebruikten racers nitro en high-test benzine in combinatie en dat liep op een gegeven moment meestal slecht af voor de motoren.Maar dan loopt het ook slecht af voor elke rechte Nitro-brandende motor, het gaat gewoon sneller.Ik racete en heb nog nooit een benzinemotor gezien die brandstof uit de uitlaat verbrandde zoals een nitromotor en nooit heeft een benzinemotor het vermogen geproduceerd dat een nitromotor kan hebben bij dezelfde cilinderinhoud.Het punt is dat een gas kan worden gecomprimeerd waar een vloeistof dat niet kan.Dus de limiet komt op het punt waar er simpelweg geen ruimte meer in de cilinder is om te vullen met vloeibare nitro.Ze hydraulisch en exploderen.Ik heb zelf nooit het genoegen gehad om met Dynomite of Nitro Methaan te spelen, dus ik kan geen vergelijking maken tussen wat een groter gat in de grond zal blazen of iets van waarde zal vernietigen, maar ik weet wel dat benzine niet de eerste keuze is voor degenen die zijn belast met het neerhalen van gebouwen of het aanleggen van wegen in de bergen.Ik heb video's gezien van mijnen die steen of steenkool opblazen en kijken naar puin dat honderden meters de lucht in vliegt, is behoorlijk indrukwekkend, ze gebruiken misschien modernere explosieven zoals C4, dat kan ik niet zeggen, maar toen zag stof gedrenkt in nitro de keuze van mijnwerkers het was nog steeds geweldig.Nitro of benzine?Een beetje moeilijk om een ​​vergelijking te krijgen van iets dat in een klein gaatje kan worden geboord dat in een rots is geboord en zijn eigen oxidatiemiddel maakt met iets dat moet worden verdampt en van O2 moet worden voorzien in de juiste verhouding om te verbrandenNu hoeft hij alleen nog maar een kleine turbolader te bouwen, want hij pompt nog meer water met meer kracht :)Wat is de gpm en psi?Wees vriendelijk en respectvol om de opmerkingensectie uitstekend te maken.(Reactiebeleid)Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen.Lees hoe uw reactiegegevens worden verwerkt.Door onze website en diensten te gebruiken, gaat u uitdrukkelijk akkoord met het plaatsen van onze prestatie-, functionaliteits- en advertentiecookies.Leer meer